Hvornår skal man poste på Facebook?

Sociale medier har i de sidste mange år været benyttet i markedsføringsøjemed, og derfor har virksomheder i de sidste mange år ligeledes forsøgt at finde det perfekte tidsrum at poste ens opslag i, så det når ud til så mange som muligt vel og mærket. Hvis man poster ens opslag på det rigtige tidspunkt, får man udover en større “reach” også flere interaktioner, klik på links, køb eller hvad man ellers ønsker med ens opslag.
En af udfordringerne ved organiske opslag (ikke betalte opslag) er, at Facebooks algoritmer i den senere tid i højere grad viser brugerne relevante opslag fra deres venner og familie, og derfor har flere virksomheder også måtte sande at de ikke længere har den samme rækkevidde ved organiske opslag.
Noget af det mest frustrerende er, at man bruger en masse tid og kræfter på at lave det perfekte indhold til ens sociale medier, men man når ikke ud til så mange brugere som man reelt set kunne organisk (uden betaling).
Vi anbefaler generelt set, at poste Facebook opslag mandag, onsdag og fredag i tidsrummet mellem kl. 10:00 – 11:00, da aktiviteten generelt set peaker deromkring.
Der er dog ikke noget 100% korrekt svar, da det er individuelt og afhænger af ens følgere. Vi anbefaler også at man stiller sig selv følgende spørgsmål:
- Hvornår er mine følgere vågne?
- Hvilken livsstil har mine følgere?
- Hvor mange andre opslag vil der være på mine følgers feed i det tidsrum jeg poster?
Mange arbejder ligeledes hjemmefra i øjeblikket, og er derfor mere online end før.
Hvis du vil blive klogere på hvornår det bedste tidspunkt er, at poste på Instagram anbefaler vi denne artikel: “Instagram: Hvornår er det bedste tidspunkt at poste på?“.